środa, 14 października 2015

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie...

Żyję. Tyle mogę powiedź aktualnie o swoim stanie ducha. Pochłonęło mnie tyle rzeczy, że nawet nie miałam czasu, żeby wrzucić coś na bloga - przepraszam! Źle reaguję na jesień. Bardzo źle. Do tego stopnia źle, że chciałabym leżeć i się nie ruszać przez tydzień. Lubię "złotą polską jesień", a nie takie G jak za oknem. Szaro, buro, zimno...

Kupiłam sobie maszynę do szycia. Udało mi się już połamać trzy igły :) Ale powstała też sukienka, z której jestem bardzo zadowolona :D



Stwierdziłam, że przeszyję tiul - co to dla mnie! Usłyszałam zgrzyt, trzask i robótka wciągnięta w maszynę, do tego złamana igła. Łzy w oczach, szarpię się z maszyną, żeby mi moje dziecię oddała, w końcu jak odkręciłam stopkę, wyjęłam igłę i trochę pokombinowałam, udało mi się. Jednak cały tiul był pozaciągany, podziurawiony... Myślałam, że się popłaczę, ale jakoś udało mi się uratować :D
Największym problemem dla mnie jest to, że nigdzie nie mogę znaleźć wykrojów na obitsu 21, a szukałam wszędzie! 
Macie może jakieś, albo ktoś udostępniłby własne? Byłabym niezmiernie wdzięczna :)

29 komentarzy:

  1. Na obitsu nie mam wykrojów, ale podpowiem cosik. Żeby maszyna nie wciągała materiału przy szyciu (rozciągliwe albo takie g.wniane do szycia jak tiule) podkładaj papier kanapkowy pod materiał i tak szyj. Papier się potem cudnie wyrywa, jak perforowana kartka :) i włala :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ja tak rajtki dla Tonnerki szyłam, najpierw do kartki a potem maszyną razem :)

      Usuń
    2. ja już do kartki nie przyszywam, ściagało mi się jakoś dziwnie do środka (jak szyłam z rajstop). teraz od razu składam na pół odpowiedni kawałek, podkładam papier, na wierzchu kładę wykrój na skarpetę i jadę wzdłuż brzegu. 2 minuty roboty i nic się nie ściąga, jak z fabryki są :) no prawie ;) i broń Boziu flizeliną usztywniać czy coś, za żadne skarby tego badziewia potem nie mogłam odkleić, a jak już to klej zostawał i czarne rajtki wyglądały jak wytarzane w pierzu i paprochach. fuj. :)

      Usuń
    3. Dzięki za genialną radę, rzeczywiście tak jest dużo łatwiej :D

      Usuń
  2. Niestety nie wiem nic o wykrojach na takie ciałko, ale spróbowałabym zrobić je sama, przykładając kartkę do ciałka :] A efekty na ten moment masz całkiem fajne! Marszczenia i ramiączka - no cud i miód :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dokładnie taką samą reakcję na jesień... najchętniej zawinęłabym się w koc i nie wychodziła na tą zimną pluchę :( Śliczna sukienusia !

    OdpowiedzUsuń
  4. O to chyba większość z nas tak właśnie reaguje. Trzeba się uzbroic w cierpliwość. A sukieneczka bardzo udana, warto się było pomęczyć. Następnym razem pójdzie sprawniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niestety, z cierpliwością u mnie na bakier :D

      Usuń
  5. Sukienka ładna i dobrze uszyta. Ja już ma dosyć tej jesieni, bo ta pora roku nie jest darzona sympatią z mojej strony.
    Zrobisz jeszcze kiedyś post ze swoimi lalkami MH ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa :)
      Wydaje mi się, że monsterki jeszcze wrócą do łask - po prostu na razie zachwycam się Maciejką i jej możliwościami :D

      Usuń
  6. Witam sukieneczka wyszła bardzo ładnie. Nie podpowiem nic na temat wciągania materiału. Moja maszyna tego nie robi :/. Wykroje no cóż. Też się nimi nie posługuje. Trzeba tak jak wyżej z kartki zrobić swój podstawowy i na nim się opierać. Żałuję, że nie potrafię pomóc. Szyję zupełnie na wyczucie z gołą lalą na blacie. Z czasem wy czujesz wielkość i sama będziesz wiedzieć co i jak. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wszystkie porady :) Również pozdrawiam!

      Usuń
  7. Zrób turotial na te włosy *.* please mam włóczkę i planuję kupić little Pullip i obitsu 21 cm... <3 zrobisz turotial? Proszę xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://sols-crew.tumblr.com/post/43975156663/tutorial-making-a-brushed-yarn-wig <-- Tutaj masz tutorial, z którego korzystałam :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Wolę nie podawać swojego wieku - oceniam ludzi po tym, jak piszą i jak się zachowują, a nie po wieku. I chciałabym, żeby tak oceniano mnie :) Wolę uniknąć wszystkich tekstów o tym, że jestem za młoda, za stara, za średnia. Tak jest po prostu wygodniej :)

      Usuń
  9. Pisz częściej posty bo są świetne... *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło to słyszeć, niestety nie bardzo mam czas :/

      Usuń
  10. Jak przekonałaś rodziców na little pullipa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w takim wieku, że mam więcej do powiedzenia na temat wydawania moich pieniędzy niż moi rodzice :)

      Usuń
  11. Gdzie kupiłaś maciejkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez Ebay :) Tak wychodziło najtaniej.
      PS. Byłoby bardzo miło, gdybyś się podpisał, anonimie - wiedziałabym, do kogo się zwracać :)

      Usuń
  12. Heh... Tytuł przypomina mi dziady cz.2 xd

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedy dodasz coś nowego ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Awesome post and blog,thanks for sharing dear....

    Hayati foot spa

    OdpowiedzUsuń
  15. slot king 777 สมัยใหม่ ที่ผลิตขึ้นมา ที่จะตอบสนองต่อทุกความจำเป็นของสาวกเกมส์สล็อต พีจีสล็อต ได้เงินจริงบันเทิงใจได้เหมือนกับว่าคุณนั้น ได้ไปนั่งพักผ่อน ที่บ่อนคาสิโนจริงๆบันเทิงใจ

    OdpowiedzUsuń
  16. gclub slot เว็บเกมส์เดิมพันออนไลน์ ที่สามารถเล่นได้ตลอด 24 ชั่วโมง มีเกมส์ให้เลือกเล่นมากมาย ไม่ว่าจะเป็น บาคาร่า สล็อต ไฮโล มีระบบฝาก ถอนเงินด้วยระบบอัตโนมัติ ที่รวดเร็ว

    OdpowiedzUsuń